Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Patrik - 8 januari 2015 22:16

Tänkte kanske sluta
direkt ingen muta
tankar och frågor
önskar hade lågor
älskar min luta

Livet många plan
känns man är van
väntar inte på stordåd
önskar någon råd
känns som faan

Tänker i delar
som jag velar
hit och dit
spring och slit
gitarr och spelar

älskar mina barn
känns kärnad kvarn
allt i rörelse
utan förstörelse
livets tråd i garn

man tar ett frö
sätter ut och strö
växer starkt i stjälken
slitstarkt som bjälken
sist ståtligt rö


Livet hittar många vägar och inte en går rakt. Godernatt









Av Patrik - 8 januari 2015 21:42

Ibland kan tystnad vara skönt lite lugnt och stillsamt det tycker jag om. Men ibland kan man driva folk till tystnad och troligtvis tänker man inte på det
utan vill kanske markera och hierarki är verkligen bevis på det, man tycker kanske att vissa inte ska uttrycka vissa saker för det är inte ok och jag ser på hela livet så att folk inte bli stötta, men faktum är att alla har saker i ens liv som är negativt och vill man förändra eller om det skulle vara negativt . Då är personen inte sämre än andra utan den har kreativa ideer som alla andra men har väl insett både ena och andra i livet . Under åren när man flyttat och testat olika saker i arbetslivet. Min kreativa sida har alltid funnits och drivet. Men någonstans mitt i livet så har man fått en tankeställare och det naturliga drivet har avtagit , för kör man på rätt in i kaklet då är det obönhörligt stopp och då står man där,
helt avskalad. Tänker det skulle jag aldrig gjort men samtidigt tycker jag ärlighet håller främst och är man rak och tydlig så borde det vara bra. Men i vissa sammanhang så ska man hålla igen käften och underrätta sig och tiga pin. Men det kanske inte är min starka sida men jag vill ha reaktioner tankar och ideer men ibland är det inte mycket värt. Känns som det vore bättre att ljuga och det är defenetivt inte min bäsra sida för jag kan inte ljuga. Det syns i hela ansiktet på mig så det är lönlöst. Kommunicera och diskutera älskar jag och komma fram till bra lösningar. Det var en som sa att har ni lite folk på Ångermanlandsschackförbund för att jag satt som Ordförande där uppenbarligen tyckte personen att jag inte skulle sitta där men där kommer min starka sida där jag är driftig och startar upp schackfyran som många gillade i Ångermanland och det drog in pengar till Ångermanlandsschackförbund och till klubbar. Men när man lägger mycket tid och kraft på saker som genererar något då offras andra saker i livet . Men nu gick jag av frivilligt därifrån för jag hade ledsnat inte på schackfyran utan att man lagt så mycket krut och energier som tröt till slut alla som har jobbat i föreningar vet vad jag pratar om. Man lägger hela sitt liv ideelt sett sällan man bli tackad för det utan det tas för givet och det tycker jag är fel utan alla som jobbar ideelt har offrat mycket i sitt liv. Det har säkert skapat skilsmässor och tjafs i förhållande där man inte drar jämt och det kanske är så i livet en förening är ju ett förhållande på ett annat vis intressant i alla fall.

Av Patrik - 8 januari 2015 14:27

35 km fristil jämt lopp hände väl inte så mycket fyra stycken inom 17sek . Petter Northug, Halfvarsson, Sundby och Belov kan sluta hur som helst.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards