Alla inlägg den 28 januari 2015

Av Patrik - 28 januari 2015 19:17

Antal lag i allsvenskan finns en risk om det blir mindre lag i allsvenskan och konkurrensen hårdnar bland spelare och juniorer får inte den utvecklingen att få speltid i allsvenskan samtidigt om det finns 16 lag så kan större klubbar låna ut sina juniorer till lag som har sämre budget och vi måste väl spela när gräset kommer och bryta under hösten rent vansinne för att forsätta på våren. För om utvecklingen ska kunna
fortsätta för spelare om platser så måste finnas en konkurrens situation och alla lag har inte den budgeten . Kanske måste lägga ned verksamheten då har förbundet missat en sak om möjlighet att kunna spela fotboll på en bra nivå som är möjligt. Plockas lag i allsvenskan tror jag att det utarmas fotbollen och den borde finnas över hela Sverige, från söder till norr. Personligen hoppas jag att det fortsätter med 16 lag och hockeyvarianten lägg ned förslaget. Allt handlar om pengar för förbundet och får man tio lag då är alltid stora publikintäkter
som Hammarby, Göteborg, Aik, Helsingborg, Djurgården ,Malmö ff och klart att storklubbar vill ha mer pengar och teverättigheter och jag tror inte att konkurrensen om championsleague blir bättre utan spelare kommer alltid söka sig till Europa för det är mer pengar där så det blir oförändrat, hoppas förbundet tänker till och ha nuvarande status.


Av Patrik - 28 januari 2015 18:25

Kaffe är dryckernas dryck
åttio kronor kilo styck
aromens ljuva doft
stiger upp mot loft
bönan hemlighetens nyck

Torkat och malet
rost olika valet
buda och köpa
sydamerika att löpa
kaffe krigen rena kvalet

Koka eller brygga
Press kanske trygga
alla olika sorter gilla
smaker kan förvilla
paketen rätt snygga

filter och dropp
kan vara stopp
svarta rena guld
är ingen skuld
ta fram en kopp

väntans goda lukt
något jag sukt
ta en tår
blandas och sår
blir min frukt

Kaffe är något jag gillar och smaker är olika bla märkena ena sämre eller bättre beroende på vilket kaffe sort man gillar. Fast jag gillar starkt mer smak. Godernatt






Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards