Alla inlägg den 27 januari 2015

Av Patrik - 27 januari 2015 23:05

Dagen att vara arg
hockey tackling mot sarg
övergick till mellanting
irritation och sting
rätt så karg

Hitta speciella stället
lugnet i tanken i tillfället
där oasen blomma
nyanser av färger komma
allt mitt i kället

Allt har sin tid
vägen känner vid
går mitt spår
ser mina år
tider grytt och glid


Nu har lugnet lagt sig och man skakat av sig skiten. Godernatt




















Av Patrik - 27 januari 2015 22:13

Besvikelse kan vara stor och man har rätt till det och det är en process i sig, men inser att vissa människor är skadade och kommer aldrig se det själv. För det krävs att jobba med sig själv. Men det är inte ok att förutsätta vissa saker och tro att man kan behandla individer hur som helst för då får man ta smällen och skylla sig själv. Men nog ordat om det livet ger så mycket mer och man kan alltid hitta något annat positivt som barnen ger glädje i livet.

Av Patrik - 27 januari 2015 10:33

Ja en gång i tiden då användes det här ordet imbecill av en som jag känner väldigt väl. I skolåldern på högstadiet och hade blivit retad för ett och annat och är man beläst så
är ord väldigt starka och kan slå lika starkt som att säga något om inte starkare och många blir dödad eller hotad till livet för att ha skrivit en bok där yttrandefriheten blir ktänkt och man vill förgöra människan men det positiva är att det man skrivit kommer alltid att stå och inte försvinna och vara lika slagkraftigt som man sagt eller skrivit från början. Det som hände nu kan jag inte exakt uttrycka historiens grund men det som sades var att du är en imbecill och personen i fråga sa vad betyder det slå upp det i ordboken och personen hade lumpet vänt och gått därifrån. Vad betyder det svag eller utan stöd. Ordet är mycket starkare ich oennans kraft kan söndra och vara öm. Men viktigaste att det finns en sanning bakom och kan väl säga under min arbetslivserfarenhet så har man varit med om ett och annat och det sorgliga är att man sett människor krossas och kränkts . Man funderar om alla värdegrunder har försvunnit och varför vi människor älskar att gotta i andras olycka det är en sorg i.mitt hjärta och förstår varför en del inte bill gå i skolan för att de blivit mobbad eller utfryst men värre är att vuxna är tio resor värre och har oftast tappat sin instinkt och kan verbalt behandla människor illa och gå i hop i grupp och åsamka större skada, har sett det mesta många ggr har jag ställt mig på.den som har blivit kränkt och försökt att ordna till det när jag var mer aktiv men det finns gränser och det är viktigt att vi står för lika värdegrunder och ser till varandra i stället för att skada varandra sen finns det människor som aldrig kommer att ha ett hjärta och vara kall som stål och deras egot är större än andra människor. Vi måste värna om varandra som det ser ut i detta samhälle där utfrysnimg och mobbning förekommer dagligen och ge en tanke till alla dem som befinner sig mitt i stormen.
Var rädd om varandra.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards