Direktlänk till inlägg 27 januari 2015

Ordet Imbecill

Av Patrik - 27 januari 2015 10:33

Ja en gång i tiden då användes det här ordet imbecill av en som jag känner väldigt väl. I skolåldern på högstadiet och hade blivit retad för ett och annat och är man beläst så
är ord väldigt starka och kan slå lika starkt som att säga något om inte starkare och många blir dödad eller hotad till livet för att ha skrivit en bok där yttrandefriheten blir ktänkt och man vill förgöra människan men det positiva är att det man skrivit kommer alltid att stå och inte försvinna och vara lika slagkraftigt som man sagt eller skrivit från början. Det som hände nu kan jag inte exakt uttrycka historiens grund men det som sades var att du är en imbecill och personen i fråga sa vad betyder det slå upp det i ordboken och personen hade lumpet vänt och gått därifrån. Vad betyder det svag eller utan stöd. Ordet är mycket starkare ich oennans kraft kan söndra och vara öm. Men viktigaste att det finns en sanning bakom och kan väl säga under min arbetslivserfarenhet så har man varit med om ett och annat och det sorgliga är att man sett människor krossas och kränkts . Man funderar om alla värdegrunder har försvunnit och varför vi människor älskar att gotta i andras olycka det är en sorg i.mitt hjärta och förstår varför en del inte bill gå i skolan för att de blivit mobbad eller utfryst men värre är att vuxna är tio resor värre och har oftast tappat sin instinkt och kan verbalt behandla människor illa och gå i hop i grupp och åsamka större skada, har sett det mesta många ggr har jag ställt mig på.den som har blivit kränkt och försökt att ordna till det när jag var mer aktiv men det finns gränser och det är viktigt att vi står för lika värdegrunder och ser till varandra i stället för att skada varandra sen finns det människor som aldrig kommer att ha ett hjärta och vara kall som stål och deras egot är större än andra människor. Vi måste värna om varandra som det ser ut i detta samhälle där utfrysnimg och mobbning förekommer dagligen och ge en tanke till alla dem som befinner sig mitt i stormen.
Var rädd om varandra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik - 13 maj 2015 22:10

Fundera om de menar allvar  att man ska ansöka  om legal pyroteknik på matcherna, på grun av att det på gått så länge att man inte kan stoppa det. Totalt ansvarslös av Malmö FF support vad skickar det för signaler. Jag tycker snart är dags att gå...

Av Patrik - 11 maj 2015 21:01

Själva matchen där Malmö FF dominerade i första halvlek och sista tio tog Elfsborg över där Magnus Eikirem sköt och tog sin retur och gjorde mål och Elfsborg reducerade. I andra halvlek har bengal eldar frodats och matchen har dragit ut på tiden vä...

Av Patrik - 7 maj 2015 05:04

Ordet bilar är så mycket mer det bara händer.  Det var trevligt på majbrasan men efter så när jag far hem så lägger hydrauliken av och bromsarna slutar  fungera och att tillägga så är det xantia det är en  bil härliga vägegenskaper med bra komf...

Av Patrik - 4 maj 2015 03:52

Förstår nu hur viktigt det är att se bakåt på saker i livet,   utan för den skull att gräva ner sig och fastna i gropen. För livet kommer i kapp en och vissa saker påverkar en mer eller mindre. Många säger släpp det där och gå vidare, men det är at...

Av Patrik - 1 maj 2015 23:46

Emellanåt älskar jag att reta på pin kiv och ibland lyckas man reta upp någon, då har man lyckats det känns som bonus. Men en del inbjuder till det  och det känns skönt ,låter elakt . Men man måste ha kul i livet och när det känns lite grått och tr...

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards