Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Tros uppfattningar

Av Patrik - 6 januari 2015 19:08

Att söka något det tror jag alla människor gör. Sen är det frågan vilken omfattning det
görs. Har själv blivit uppfostrad i tron när jag var i tonåren och det var spännande samtidigt träffade man andra lika sinnade i ungdomsåren man var på läger , det var bibelstudium och sång. Man åkte slalom och busade. Många ggr är det fördomar om religioner man på visar att det är svaga människor som söker. Men jag tror faktiskt att när världen är så osäker det händer saker i familjer , nära ,kära och runt omkring oss så är vi sårbara och vill hitta något att ty oss till som ett stöd och hjälp i svåra frågor. Vad är rätt och tro? Jag säger så här det är upp till var och en . Religion är så laddat ord och skapar rädslor för många religioner skapar krig. Men om det är religionens fel kanske eller inte, för bakom denna tro finns människor som får ta sitt ansvar och det är inte rätt att döda i guds namn. Kristendom eller frälst som man pratar i pingstkyrkan som jag levt i yngre år.
klagar inte utan det har lärt mig otroligt mycket även om jag inte går i kyrkan i dag.
Min kyrka är i skogen där kan jag vandra i tysthet ,höra susen från vinden eller fågelkvittret där får mina tankar uttrymme och lugnet i min själ där trivs jag bäst och en del tycker att man behöver möta andra och dela sina tankar få gemenskap med andra och det är säkert bra men vi har alla våra platser och ingen är bättre än någon annan. Viktigast vad vi tror invärtes och det avgör vi själva . Det finns många religioner i denna värld som Kristendom, mormoner, Jehovas vittnen, new age , muslimer katoliker,ortodoxa, buddhismen hur många som helst . För mig känns min tro bra och bara att va är härligt som många säger att
man måste vara på ett speciellt sätt eller vissa regler måste följas och det tycker jag är fel. Vi måste alla följa Sveriges lagar och det är en grund inte märkvärdigare än att tro på något. Tanke i mitt liv

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik - 13 maj 2015 22:10

Fundera om de menar allvar  att man ska ansöka  om legal pyroteknik på matcherna, på grun av att det på gått så länge att man inte kan stoppa det. Totalt ansvarslös av Malmö FF support vad skickar det för signaler. Jag tycker snart är dags att gå...

Av Patrik - 11 maj 2015 21:01

Själva matchen där Malmö FF dominerade i första halvlek och sista tio tog Elfsborg över där Magnus Eikirem sköt och tog sin retur och gjorde mål och Elfsborg reducerade. I andra halvlek har bengal eldar frodats och matchen har dragit ut på tiden vä...

Av Patrik - 7 maj 2015 05:04

Ordet bilar är så mycket mer det bara händer.  Det var trevligt på majbrasan men efter så när jag far hem så lägger hydrauliken av och bromsarna slutar  fungera och att tillägga så är det xantia det är en  bil härliga vägegenskaper med bra komf...

Av Patrik - 4 maj 2015 03:52

Förstår nu hur viktigt det är att se bakåt på saker i livet,   utan för den skull att gräva ner sig och fastna i gropen. För livet kommer i kapp en och vissa saker påverkar en mer eller mindre. Många säger släpp det där och gå vidare, men det är at...

Av Patrik - 1 maj 2015 23:46

Emellanåt älskar jag att reta på pin kiv och ibland lyckas man reta upp någon, då har man lyckats det känns som bonus. Men en del inbjuder till det  och det känns skönt ,låter elakt . Men man måste ha kul i livet och när det känns lite grått och tr...

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards