Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Anmälningar har ökat i skolan

Av Patrik - 23 februari 2015 15:53

Enligt SR ekot så har anmälningar ökat om mobbning i skolan delvis på grund av att man kan anmäla på nätet. Alltså lättare att visa men svårt att komma åt mobbning och delvis tror jag att det är för stora klasser och att det är inte lätt för lärare att ta itu med problemen även om man kan lösa mycket och förhindra saker men lärare kan inte vara överallt och det är säkert ett stort mörkertal som inte kommer fram . Men tänker själv på föräldramöten som man varit på tidigare att det är lätt som förälder att skydda sitt barn och då menar jag att ens barn är exemplarisk och man har svårt som förälder att tro att ens barn kan göra någonting negativt lite skygglappar på och då har man svårt att ta emot lite kritik. Men det kan vara svårt idag bägge föräldrar jobba , fritidsaktiviteter och barnet kanske inte får den uppmärksamhet och då menar jag inte att alla föräldrar är så utan tiden kan vara knapphänt utan klart att alla föräldrar gör sitt bästa ,men efter alla aktiviteter och mat teve läggdags kanske inte har tid att prata med barnen . Det här stress samhället ska föräldern vara så superbra att man kanske missar små stunder av gemenskap. Lika bra att förtydliga att alla föräldrar gör ett kanonjobb och jag menar inte att det behöver vara så men det är lätt hänt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik - 13 maj 2015 22:10

Fundera om de menar allvar  att man ska ansöka  om legal pyroteknik på matcherna, på grun av att det på gått så länge att man inte kan stoppa det. Totalt ansvarslös av Malmö FF support vad skickar det för signaler. Jag tycker snart är dags att gå...

Av Patrik - 11 maj 2015 21:01

Själva matchen där Malmö FF dominerade i första halvlek och sista tio tog Elfsborg över där Magnus Eikirem sköt och tog sin retur och gjorde mål och Elfsborg reducerade. I andra halvlek har bengal eldar frodats och matchen har dragit ut på tiden vä...

Av Patrik - 7 maj 2015 05:04

Ordet bilar är så mycket mer det bara händer.  Det var trevligt på majbrasan men efter så när jag far hem så lägger hydrauliken av och bromsarna slutar  fungera och att tillägga så är det xantia det är en  bil härliga vägegenskaper med bra komf...

Av Patrik - 4 maj 2015 03:52

Förstår nu hur viktigt det är att se bakåt på saker i livet,   utan för den skull att gräva ner sig och fastna i gropen. För livet kommer i kapp en och vissa saker påverkar en mer eller mindre. Många säger släpp det där och gå vidare, men det är at...

Av Patrik - 1 maj 2015 23:46

Emellanåt älskar jag att reta på pin kiv och ibland lyckas man reta upp någon, då har man lyckats det känns som bonus. Men en del inbjuder till det  och det känns skönt ,låter elakt . Men man måste ha kul i livet och när det känns lite grått och tr...

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards