Alla inlägg den 24 december 2014

Av Patrik - 24 december 2014 21:59

Bruce den allsmäktig
gud och viktig
böner och svar
kärlek och försiktig

Tomtefar till barnen
först till kvarnen
komplicerade relationer
de olika paren

julmat och mätt
rätt och slätt
längtar ti?l grabbarna
hjärtat blir lätt

skratt och garv
kvittra som sparv
filmer och komedier
i en enda harv

mot ljusare tider
vad de lider
Reinfeldt mer flyktingar
öppenhet utan strider

öppenhet och kärlek runtom i världen
skapar band och ger oss liv i andras kulturer och förståelse för människans värde. Godernatt



Av Patrik - 24 december 2014 21:32

Helt sanslös svensk komedifilm, första gången jag såg den vek jag mig dubbel och garvade så jag kiknade. Där relationer skapar kaos och oreda. Där allt händer som
äntrar alla familjeideologier som kärnfamilj.
Som ironiskt nog visar lite hur det är idag.
Flyktheten där man försöker greppa sitt halmstrå och rädslan för att vara ensam men inget är beständigt. Grymt bra film.
Typiskt jul kommer många tok bra filmer som avlöser varandra.

Av Patrik - 24 december 2014 21:23

Jim Carrie en olycksfågel som journalist men får en fantastisk möjlighet att spela gud sedemera Morgan Freeman och finna sitt behag i det senaste allt går sönder förhållande och jobb. Men allt måste finnas
i sitt inre går inte gena och hitta snabba vägar till lycka. Fantastisk rolig film och bara se jim carries miner oslagbart. Klart sevärd film.

Av Patrik - 24 december 2014 01:28

Gran och glitter
far runt sitter
kulor och stjärna
blir ej bitter

Carola och julskiva
röst som riva
strålande jul
får en att skriva

mimosa och köttbullar
som jag rullar
griljera och risgrynsgröt
ris a la malta jag tullar

lite dopp i gryta
tunnbröd och bryta
jansson klar och redo
zeunerts julmust flyta

natt och trött
känns lite nött
full av energi
sängen väl mött

Förberedelser inför julen, dekorationer och
lagning av mat som alla sliter med och julstämning full gång över hela Sverige.
Julotter , sång och släktträffer kan det bli bättre. Godernatt








Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards