Alla inlägg den 17 december 2014

Av Patrik - 17 december 2014 23:16

Sundsvallsbron som ska invigas, så för att bejaka kungen Carl- Gustaf så flyttar Sundsvallskommun tiggarna från området ,
par hundra meter därifrån till en undanskymd plats vad ger det för signaler.
För det första vad gör det om tiggarna står där och Kungen borde verkligen få se hur verkligheten råder. Sundsvallskommun man skäms hur Sundsvall hanterar tiggarna nu är det på tiden att kommuner runt om i landet agerar och hjälper tiggarna. Själv i Sollefteå så händer samma saker att man ignorerar tiggarna tills någon kommer att dö av kylan. Jag hatar verkligen samhällsstrukturen för något måste hända innan det görs något och samhället tycker att det kostar pengar men det kommer kosta ännu mer i slutänden när något händer. Men att gömma tiggarna visar vad kommun gubbarna och kvinnorna är värd. Skickar helt fel signaler till folket och det är inte underligt att folk retar sig på tiggarna för de tror att de är rik och utnyttjar människor på grund av människor okunnighet och det finns fattigdim bland svenskar också. Ska vi ha ett samhälle där vi inte bryr oss och sopa allt under mattan,
då har vi kommit ur kurs och då är människovärdet inget värt . Då värdigheten förlorad hur förklarar man sånt i kommuner.
Att de får skylla sig själv ellet bara otur. Jag hoppas och tror på mänskliga rättigheter . Men tveksamhet råder ,hoppas jag har fel.

Av Patrik - 17 december 2014 20:32

Upp och fila
kaffe och sila
titta på teve
lugnt som vila

Shalom herr talman
skylla sig själv han
uttryck om invandrare
man inte kan

dra en gura
låt att klura
ej något proffs
bättre att mura

mot lite slit
bil och tvärnit
handla lite java
min egen rit

hem och skönt
är mödan lönt
titta på film
säng jag rönt


Allt behöver inte vara perfekt och
bara vara den man är räcker långt. Godernatt

Av Patrik - 17 december 2014 15:16

Oftast poppar det upp men text för mig i
otroligt viktigt.

Ensamheten spår
1.
H7 em
Vandrar i min ensamhet
C7 d
Stegen är kort
H7 em
Labyrintens sanna spegel
C7 d
Visar sitt fort

Vers
A G
Vi fastnar i trumma
C G7 D7
Snurra så det gunga
A G
Behövs inte tumma
C G7 D7 A
Hela livet sjunga

2.
H7 em
Andlösheten stora fält
C7 d
brister sina gränser
H7 em
Hur är det ställt
C7 d
Världen den vänder

3.
H7 em
Svårt se verklighetens ögon
C7 d
Blindhetens sorgsna spår
H7 em
Hittar en ny morgon
C7 d
Inom mig frid rår


Som sagt man behöver inte vara duktig eller
jag gillar inte ordet duktig, utan att vara sig själv och hitta djupet inom en då kan vi alla vara nöjda med vad vi prestera utan för den skull att bli någonting, personlighet och själ är avgörande och det kommer man långt med.


Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards