Alla inlägg den 18 december 2014

Av Patrik - 18 december 2014 23:45

Man frågar sig i bland vad händer?
Livet är som i stilltje, vilande läge.
Det är som en paus man tar nypa luft
och går in igen. Jag är glad i min själ och
blev väldigt glad över ett samtal. Men många gånger känner mitt hjärta att göra något annat och bara släppa taget där jag är nu, jag otrivs inte utan drivet inom mig att göra något helt annat i mitt liv
som generar något i positiv bemärkelse.
Men man får väl se vad som händer framöver och ta en dag i taget. Men som jag ser det har jag jobbat i vården över 20 år.
Alla kan man känna den här känslan att man är less och tappar sugen . Det bruka gå över men under åren har jag insett att utmaningar är något som driver mig och känslan av tomheten som finns, precis som man behöver mat den hungern som hägra att jaga eller hitta något som passar i yrkets roll. Men många känner oftast dessa känslor, jag hade svårt att förändra mig när jag var yngre men ju äldre man har blivit har man erfarenheten och viljan att hitta nya vägar . Rätt lustigt för det bruka vara tvärtom att yngre vill pröva på nya jobb.
Men ändå som 46 åring och känna drivet
känns skönt.

Av Patrik - 18 december 2014 22:28

Invandrafrågan och Kd Hägglund

direket ingen john blund

tar striden mot sd

invandrafrågan en grund


Fortare med Asylprocess

klarar det med akuratess

uppehällstillstånd första tre åren

behandlas utan press


Man värnar  asylrätten

sänkt bidrag det lätten

framtida tänkt välfärd

finns många olika sätten


Miljöpartiet  Romson och klag

tycker gynnar sd med behag

påståendet rätt klumpigt

Kd tar nya tag


Film med joe black

från andra sidan stack

familj med bolagsproblem

blir lite hack


Skönt att Kristdemokraterna tar upp invandrafrågan och ger lite ljus i tillvaron. Bra att någon tar upp kampen mot sd,

lägger fram ett bättre klimat och synsätt i frågan. Hoppas alliansen backar upp han nu och visar sin ståndpunkt .

Bra gjort Göran Hägglund. Godernatt







Av Patrik - 18 december 2014 21:49

Det är väl bra att man tar upp invandra frågan och miljöpartiet tycker att det ger fel signaler och ger fördel till sd barnsligt.
Nu är det en partiledare som tar upp problemen och det är bra. Göran Hägglund
Vill att Asyl processen ska hanteras snabbare och förkorta uppehällstillstånden till 3 år och det är völ bra för flyktingarna att få ett snabbt besked istä?let för en väntan. Äntligen är det ett parti som tar upp fighten mot rasistiska sd. Kristdemokraterna ska ha en eloge för det och miljöpartiet slänger fram onödig kritik. Vi måste ta upp diskussionen det är som det var förbjudet och ens prata om invandrare härligt Kd .

Av Patrik - 18 december 2014 00:28

Finns en kategori människor jag gillar,
de som är rak , ärliga och visa känslor.De som kan uttrycka sin egen personlighet och visa med känsla vad de tycker. Jag tar hellre någon som tycker jag är för jävlig och säger vad den menar än ett lamslaget jakande som inte har någon betydelse. Klart
att jag kan säga att jag tycker om människor i min närhet men menar man verkligen det för mig handlar det inte längre om att bli omtyckt fast det kan vara trevligt utan mitt primära mål är ärlighet ,rakhet och känslor. Jag är en känslomänniska och älskar djupet av livet inte det ytliga som inte säger någonting . För det ingen relevans i det, man kan säga en sak med munnen och mena något annat. Det är som ögna förbi en text man läser och inte förstå samnanhangen utan att fortsätta läsa. Sen när man har läst boken . Har man tappat greppet och förlorat handlingen. Den ytligheten är inget värt utan djupet av ens hjärta är värt mycket mer än vad folk tror. Ytlighet är en paradox som skapar problem.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards