Alla inlägg den 8 december 2014

Av Patrik - 8 december 2014 22:18

Man blir fundersam och såg på hur olyckligt
det kan bli i politik, när det finns partier i vågmästar roll som kan sänka regeringens budget förslag och skapa oreda. Men det är inte alliansens fel och Socialdemokraterna.
Utan snarare att det är fler partier och välja på som skapar den här obalansen. Men i regel väljer alliansen sin egen budget för det tycker att de är mer korrekt och man måste säga att de också satsade på skolan 25miljarder på fem år och det skulle satsas på lärare extra resurser, sommarskola och material. Den här pajkastningen är vedervärdig som jag sagt tidigare ren desperation och då slänger man ur sig oförätter för att blidka sig själv och ge god valör åt sin egen politik. Men säljkraften för partierna
är ju att vika ut sig och bereda vägen för andra som vill följa dess riktning och köpa
in människors viljor och sedemera grundlägga Sveriges val av politisk karaktär
som ska driva landet. Känslan är ju mer att vi efterlikna Amerika och detta showandet som gör varken till eller från. Men rätt profilering kan man få väljare beroende på artister, populistiska slag ord eller marknadsföring av partiets grundläggande syn och sticker någon ut från mängden så kan det vara vinnande koncept. Tänker Jimmy Åkesson reklam en vit kvinna och svart man på teve. Där vann han många röster. Därför måste man ta diskussioner och kanske stå upp för partienas ideologier och ge ett svar till svenska folket så de vet vad som gäller i invandringsfrågan. Jag hoppas att Alliansen och Socialdemokraterna har lärt sig av misstagen och börja konfrontera sd.
Jag önskar inför valet att Alliansen eller
Socialdemokraterna är så pass stora att de slipper sd.

Av Patrik - 8 december 2014 21:36

Totalt mega stum
säger bara hum
huvudet och dunk
allt bara krum

Försöker dricka svart
mossig undra vart
lägger mig i viloläge
ge kroppen fart

Ut till butik
Känns väl unik
knappast ej gillar
något kanske rustik

Hämtar mina kära
i mitt hjärta nära
hem och fika
prata och lära

kväll och stim
brotta och trim
Jake och Finn
kväll med rim

huvudet upp eller ner, känns som det har dunkat efter gårdagens parti glömde glasögonen får skylla mig själv. Men när de små kommer ler jag inom mig. Godernatt









Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards