Alla inlägg den 6 december 2014

Av Patrik - 6 december 2014 23:01

Jobba och slita
Knappast att plita
Kaffe och vakna
Något att lita

Halvtid lite sport
känns lite kort
fika och bullar
lite långt bort

kamrat soppa förlust
tanka dunk just
fylla på åka
mot jobb rust

Ladda för schack
mot ö-vik tack
Öppningar, fällor och taktik
mot umeå vi snack

kväll och lura
där jag kura
sitter och myser
utan att sura

Full fart och drag, trött men nöjd .
och laddar inför morgondagen
och hoppas på jämna matcher.
Godernatt






Av Patrik - 6 december 2014 01:14

Livet med sin baksida ibland bara händer det, tvärnit man funderar om saker gått i
lås eller är det otur. Som rost i maskineriet,
men upp och nergångar händer ideligen. Man säger vissa saker för att det låter bra och kanske för att inte låta desperat. Men känslan inom oss alla finns, men det är fult att uttrycka saker som berör oss. Jag kan väl känna känslomässigt många ggr vad jag känner och tycker. Verkligen ge uttryck för det och skämmas skulle jag aldrig göra för det är inte jag ,men många ggr håller vi det inom oss vad vi tycker för att inte erkänna vad vi verkligen känner. Sen finns det många aspekter kan man säga vissa saker eller är det fel. Ibland så kanske man borde hålla käft i vissa situationer som är provokativt eller anstötande. Men har själv många ggr formulerat fel och gett en känga när man kanske skulle ha funderat, vad sa jag där. Men min orädsla för att säga eller diskutera har väl aldrig varit ett problem. Men tystnaden kan ibland kan vara lika stark och kan skapa kontraster som är lika jobbig som en diskussion. Nästan jobbigare och tysynaden kan säga så mycket mer. Ord skapar förvirring och kanske inte låter trovärdig men tysnaden kan sätta avtryck som inte går bort. Men viktigast har man gjort något som inte är ok. Ordet förlåt säger så mycket mer än vad man tror det är respekt.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards