Alla inlägg den 7 december 2014

Av Patrik - 7 december 2014 20:38

bil och övik
schack och kik
Tvåtusen år gammalt
spelet sig lik

öppning och mittspel
hittade några räknefel
offer av springare
mot bonde hel

febrilt försökte hitta
offensivt anfall titta
klockan den tickar
där jag sitta

tiden den gick
slutligen jag fick
förlust och analys
mot hem stick

kväll och se
frågeprogram att le
Allt för Sverige
kämpar och ge

tomhet en känsla som kan komma och
gå, framför allt när jag är trött. Men när kroppen får vila och energin kommer tillbaks. Vad mer behövs säga. Godernatt.






Av Patrik - 7 december 2014 20:05

Verkligen kontroversiell fråga, som gör folk upprörda och jag kan bli arg över att folk dopar sig för att bli bättre . Testeron som sprintern Justin Gatlin åkt dit , två ggr har han åkt fast fick 4års avstängning. Nu kommer tillbaks och är bättre någonsin som 32 åring springer på 9.77 och blev nominerad IAF. Men idrottare och i sverige reagerar att man kan komma tillbaks efter en dopningsavstängning. Men tycker fruktansvärt att han han tagit sitt straff och
blivit dömd men förvånas hur man ältar i det här och inte ändra på reglerna men klagar på gaitlin, det är inte hans fel att han kan komma tillbaks. Det är ju som att någon tagit sitt straff i fängsele i 4år och ska få livstid för att det inte är tillräckligt. Sanningen förstår jag för aktiva att de reagerar och sticker i ögona. Men faktum är man fri så är löjligt och gnälla utan regelverket måste ses om. Ärligt talat kommer vi aldrig få bukt på dopning, det visade armstrong om inte annat vann väl tour de France 5-6 ggr. Men cyklister var nog värst i den kategorin doping. Men dömd alltid dömd och det är fel ,har man gjort bättring på något vis och bevisat att man förändrat sig då tycker jag att man ska få en chans. Många ser svart och vit i den frågan, men har man inställning då är det tufft. Tänker på han som sprang på skenor vilket rabalder man undrade hur mycket han kunde tjäna på det i tiondelar. Kroppen som avgör hur mycket man orkar. Sydafrikanskan medeldistanslöparen som blev anklagad för att hon var en man. Var tvungen att göra tester för att bevisa att hon var kvinna. Kränkande i min värld är människan så rädd att man söker felena i första hand och sen när det är gjort då är det ok. Precis som i livet, patetiskt. Dopning kommer att vara ett ständigt orosmoment,
men vi kan inte heller tro att när någon
gjort ett bra lopp , simning ellet annat är dopade för att de är överlägsna man måste njuta av idrotten och segrarna.

Av Patrik - 7 december 2014 17:08

Idag var det match och mötte Umeå,
starkt lag. Vi fick en gratis pinne redan på sista bordet och skön början. Det var spännande och jämt. 7 bords spelaren såg till tidigt att få ett torn och hips som haps ledde vid med 2-0. Men sen reducerade de och vi fick en och fick häng på oss. Jag satt på första bord och spelade en hård match till en början med farliga hot mot hans kung.
Men ett räknefel på ett offer så tappade jag ställnimgen totalt men bra genomkörare.
Men vi förlorade med 3-5 bättre lycka nästa gång.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards