Alla inlägg den 1 december 2014

Av Patrik - 1 december 2014 21:37

Lämna mina busar
Mitt hjärta rusar
Tanken mig stanna
I själen de susar

Hemmets lugna vrå
Lite gitarr att slå
Sång att knarra
Stämband att rå

Äta lite rest
Direkt inga gest
Tittar mot intet
Livets enda test

Ljus lite mys
Musik jag rys
tittar mot inre
tror jag fnys

bry om sig själv
hitta sin älv
livets enda tråd
försiktighet jag skälv


Ta hand om sitt inre ger ett lugn,
där tid är viktig att avvara för sitt eget
ändamål. Godernatt









Av Patrik - 1 december 2014 20:21

Dessa tider som är nu stress ,handlingar , jagandet av saker eller städning en panik som utbryter innan jul. Bara ta en vila från allt bök och stök. Älska och tända ljus sällan man gör det och lyssna på något avkopplande och bara vara i nuet ta egen tid. Skönt

Av Patrik - 1 december 2014 18:29

Känslor kan vara svåra att hantera, ibland hamnar man i vakuum. Någonting händer
och känslomässigt kanske man inte reagerar i första anblicken utan när tiden gått
ett tag inser man vad som händer . Det har landat inom en. Precis som första månlandningen man kanske står förstummad och tittar ut över sfären och inte inse fakta vad som händer, först när de
kommer hem och det har sjunkit in kanske de har reflekterat vad de hade upplevt. Vad vet jag,tiden när man väntar in och första reaktionen kommer och då är man överrumplad och kanske tappar fattningen eller har sonderat terrängen och insett vissa saker. Jag själv har behövt tid för att förstå vad som händer, tror alltid min reaktion från början att man förbannat och blivit irriterad. Då inser man vilka energier känslor kan ta och desarmera ens inre till bitar sen ska man pussla ihop sina känslor som blivit sår. Det skapar ärr och det finns tillfälliga lagningar som kan vara dysfunktionella som oftast medför dåliga saker , som ett beetendemönster där man upprepar ständigt när man mår dåligt och försvinner tillfälligt in i det för att lindra sin ångest tror man att det är över. Men egentligen har det börjat och den känslan inom en skapar oro därav att man försöker fly från problemet. Många gånger att prata,diskutera eller gå till en terapeut eller kognitiv beteendevetare kan lösa dessa knutar som ger vägledning till hur man hanterar ångestfyllda situationer. Många ggr så tror man att det inte behövs men det kan vara en hjälp och ett redskap i ens liv .
Livet är obarmhärtligt underbart när ens knutar blir lösa trådar som hittar sin väg ut i livet.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards