Alla inlägg den 21 juni 2014

Av Patrik - 21 juni 2014 22:37

Måste säga att det här fotboll VM är det bästa jag sett under åren det slår även Sveriges framgångsrika VM i Amerika. Skräll VM. Costa Ricas vinst mot Italien, Många länder som överraskar medans de stora nationerna får kämpa för seger eller bara får oavgjort eller förluster det finns inget givet till och med Argentina har svårt mot Iran vinner på sista minuten på grund av en Messi. Eller Tyskland match mot Ghana det står 2-2 och en kvart kvar hoppas lite på ett afrikanskt lag som kan överraska i detta VM.

Av Patrik - 21 juni 2014 21:40

Nu snart jobbar helgen över, semestern nalkas och barna ska hämtas. Bara 3 arbetsdagar till känns lyriskt. Semestern ger en extra boost där vi far någonstans, eller bara är, jobbar med något projekt och blir nöjd med vad vi presterat. Jag älskar livet.

Av Patrik - 21 juni 2014 14:34

En artikel av Sofia Mirjenstam , i expressen.se hoppas jag uttalade det rätt hon pratar om kolonialism, där media bevakningen försvinner från Norrland och samlas i Stockholm och allt centreras där nere i storstäderna. Min egen åsikt vi kanske skulle släcka ned kraftverken så får vi se hur södra Sverige fixar det och priserna på elen skulle stiga i höjden. Jag kan personligen tycka att lokal tv är viktig och när jag får se hur trafiken i Stockholm visas på tv då kräks det struntar en norrlänning i vi borde vara rädd om lokalstationerna runt om i landet Stockholm är inte allt oavsett politiskt, massmedialt eller trafik mässigt kallas storhetsvansinne.
Jag tror inte de skulle tycka att det var kul om vi bestämde att elen skulle regleras i Stockholm om de skulle få eller inte på grund av att alla kraftverk finns i Norrland. Tänkte på det Stockholm.

Av Patrik - 21 juni 2014 02:12

Jag pratar inte om rätt eller fel, men jag är uppväxt att inte att ljuga sedan senare i livet insåg jag att det var bara ord, men lögnen har inte varit min starka sida när jag har försökt ljuga så syns det på hela ansiktet att jag tappat något förståndet. Då insåg snabbt att den vägen går inte men som många andra har jag försökt. Men under åren har jag mest irriterat mig på de som inte står för vad de säger och kan vända på saker så att det faller i folks mun. Ordvändare eller ordbajsare eller vad folk uttrycker. Min besvikelse i dessa saker går aldrig att vinna om det är en vinst i det, förr eller senare går fällan igen och då tappas ansiktet. Under åren i mitt liv har jag träffat många Ordvändare och det är bland det värsta jag vet i mitt liv på grund av att,
1. De står inte för vad de säger
2.Att de försöker vara vän med alla
3. Konflikt rädda
Sen inser jag; att förändra är inte min uppgift utan respektera alla oavsett även om det blir en besvikelse. En tanke i livet. Sov gott.

Av Patrik - 21 juni 2014 00:01

vilka bilder skapar vi av midsommarafton , för mig blir det jobb just den här helgen. För andra gemenskap med familj, släktingar, vänner och bekanta. Naturligtvis har många midsommarstång, blommor, dekorationer, god mat, dans och musik, barn som leker har kul och många har bröllop. Glädjens tid där vi njuter av den ljusa tiden och framtidstron om en bra sommar. Men för många andra blir det en katastrofmidsommar där alkohol och missbruk fördärvar familjer ger barn osäkerhet och otrygghet. En rädsla hur kvällen ska sluta låta oss skänka en tanke till dem. Men för den skull ha en trevlig midsommar helg.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<<
Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards