Alla inlägg den 4 april 2015

Av Patrik - 4 april 2015 12:31

tanken har slagit mig i hemmet,föreningen eller i arbetslivet om skyddande verkstad. Vad jag menar att det är lätt att hitta förevändningar och orsaker till problem men handlingen uteblir. Man skyddar personer saker  för att rättfärdiga sig själv sina handlingar och det kallas medberoende, har funderat på det här nu när jag är förkyld och tänkt tillbaks på vissa saker i hemmet eller på arbetsplatser. Vi har en förmåga att hitta förklaringar till problem och då kanske man måste kolla sitt inre vad gör jag det här för ,att hjälpa eller stjälpa och det senare alternativet är klockrent. Man tar ansvar för sina handlingar andra behöver inte svara för en utan då stannar livet upp och medhjälparen har också mått av problem som fastnar i det här och ska bara var till hjälp , har man levt i saker så finns det latent inom oss och det lockar oss att göra tokiga beslut som man tror kan vara till en fördel. Viktigast är att oavsett ålder så kanske man kan se saker bakåt och jobba med det i själen , annars så äter det upp en och lättare att skylla på andras problem utan tydlighet och ärlighet mot sig själv är A och O. Det finns terateupter som kan hjälpa och ge rätt verktyg så man kan gå vidare i livet. Allt sitter i sig självt och tråden kan lösgöras och då växer man som individ. Vad tankar kan komma när man minst anar det.

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards