Direktlänk till inlägg 20 mars 2015

Kvinnor och Mäns attityder

Av Patrik - 20 mars 2015 19:18

Tystnaden som kom av sig tillfälligt och kommer att ge nyanser i flera arbetsplatser och att det är problem på många jobb,i dag kom frågan som är en realitet i detta land satt som vanligt ko lugnt och lyssnade och då uppenbarade sig frågan . Varför har du valt ett kvinno jobb  du måste gilla kvinnor. Tanken slog ner som en blixt från klarblå himmel och svarade ja, jag gillar kvinnor. Vilken idiotisk och imbecillisk fråga jag är en man och gillar kvinnor och nu funderar man klart att en man gillar kvinnor och vilken man har inte tittat på någon annan kvinna fast man är gift även om jag inte är det men har varit det och sett en riktig femetta och låtsas ignorera detta knappast, men vem skulle erkänna det för sin fru. Kanske någon eller några eller flertal men många skulle inte säga det. Men sådant går ju testa om man vill men tillbaks till situationen så tänkte jag omvänt om en kvinna väljer industri eller något annat mans dominerat¨yrke. Skulle frågan komma du måste gilla män?

Vilket jäkla påfund, det finns saker i arbetet som man dras till och kunskapen och värdet av arbetet och styrkan min är bemötande av människor och att man lyssnar till vad de vill få fram av samtalet och vad de vill . Det är inga jätte pengar inom vården och tanken har slagit till många ggr att man skulle byta jobb men det är ju inte lättaste och människor är inga maskiner utan har en själ och ett hjärta och kan berätta historier som kan vara oslagbara.Det skulle värderas mer att jobba med människor för det krävs mer som individ där sparkar och slag förekommer som kan vara svåra att ta och kan ge bestående skador för all framtid och svårigheten att överleva man önskar regeringens uppvaknande om en verklighet och en högre lön. Måste säga att det skulle behöva skakas om på många arbetsplatser och att man såg varandras kunskaper och att man behöver varandra och såg potentialen till varje individ. Kvinnor inom industrin får säkert kämpa med andra saker kanske sexistiska uttryck och beröringar men många arbetsplatser är säkert föredömmen och jobbar för jämnställdhet och att vi har alla en plats att fylla och att vi är alla unika. Jag har varit en fighter i hela livet och kämpat för orättvisor på gott och ont men kanske nu på senare tid tar striden när den behövs, men kan förvåna mig att man ser andra saker hos individen först och att yttre ting får styra och visar hur liten människan är att värdegrunder sätts åt sidan jag skäms och inser att vi har mycket att lära och växer hela tiden med erfarenhet men livet är härligt som sagt men jag kan bli förbannad och skäms inte för det.  Misstag kan göras av alla  det gör man emellan åt och det är inget fel i det  utan man blir starkare av det och går framåt. Tänkarens hjärta och själ.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrik - 13 maj 2015 22:10

Fundera om de menar allvar  att man ska ansöka  om legal pyroteknik på matcherna, på grun av att det på gått så länge att man inte kan stoppa det. Totalt ansvarslös av Malmö FF support vad skickar det för signaler. Jag tycker snart är dags att gå...

Av Patrik - 11 maj 2015 21:01

Själva matchen där Malmö FF dominerade i första halvlek och sista tio tog Elfsborg över där Magnus Eikirem sköt och tog sin retur och gjorde mål och Elfsborg reducerade. I andra halvlek har bengal eldar frodats och matchen har dragit ut på tiden vä...

Av Patrik - 7 maj 2015 05:04

Ordet bilar är så mycket mer det bara händer.  Det var trevligt på majbrasan men efter så när jag far hem så lägger hydrauliken av och bromsarna slutar  fungera och att tillägga så är det xantia det är en  bil härliga vägegenskaper med bra komf...

Av Patrik - 4 maj 2015 03:52

Förstår nu hur viktigt det är att se bakåt på saker i livet,   utan för den skull att gräva ner sig och fastna i gropen. För livet kommer i kapp en och vissa saker påverkar en mer eller mindre. Många säger släpp det där och gå vidare, men det är at...

Av Patrik - 1 maj 2015 23:46

Emellanåt älskar jag att reta på pin kiv och ibland lyckas man reta upp någon, då har man lyckats det känns som bonus. Men en del inbjuder till det  och det känns skönt ,låter elakt . Men man måste ha kul i livet och när det känns lite grått och tr...

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards