Alla inlägg den 26 mars 2015

Av Patrik - 26 mars 2015 17:20

I helgen stundar km och ovisst vem som kommer att vinna många om budet , schack är som sirap segt men givande,

där  öppningar, mittspel och slutspel visar sitt . Inser att alla har vi olika svagheter när vi spelar bara att hitta lösningarna.

Mitt problem under åren har varit min iver att hitta vinstdraget och attackerat för hårt och då får motståndaren chansen att kontra slå och det kan vara förödande man öppnar blödande sår nere i försvaret och det brukar sluta på ett sätt förlust.

Men träna ofta och koncist minskar man misstagen och öppningar finns oändligt massor av och mina favorit öppningar franskt ,pirc ,sicialianskt,italienskt och birds spelade jag ofta förr men numer bara i blixt. Träna schack kräver sitt nymodigheter kommer i öppningar och när man blir äldre kan man falera om man inte träna i just det. Grunder sitter alltid i men som jag sagt förr en del är duktig på att räkna det kan alla mer eller mindre en del har intutionen och typställningar i slutspel. Schack kan vara ett komplement i skolan och skapa förutsättningar för inlärning att räkna och tänka i olika banor

att hitta sitt sätt att komma fram till sin kreavitet ,tänker bara när jag var i en skola där man såg att det lugnade en del och de kunde fokusera på schacken och skapade en harmoni och naturligtvis så har en del tävlingsinstinkten och det kunde bli tufft men det minns man själv som barn att vinna var kul ,men jag bruka säga att gemenskapen och det sociala lär barna otroligt mycket .

Presentation


Att vara sig själv och utveckla sitt eget jag ger positiva förändrindringar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

pecken

pecken


Ovido - Quiz & Flashcards